דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ישובי צפון השומרון- חלק ב' 

מאת    [ 26/07/2010 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 3461 פעמים ]

   ישובי צפון השומרון (חלק ב')

 

 גם תחום האכיפה והמניעה אינו נפקד. מספר רס"מ אליאב לוי: "לפני כמה חודשים נפרצו מספר בתים בישוב ונגנבו מהם אקדחים שהיו בכספות, מזומן וכרטיסי אשראי. באחד מכרטיסי האשראי נעשה ניסיון למשוך כסף. יצרתי קשר עם קב"ט הבנק וקיבלתי את תמונת החשוד אותה הפצתי בין התושבים. חקקתי את מראה פניו בזיכרוני. באחד הימים הבחנתי בחשוד נוהג לכיוון שקד בדרך להתפרצות נוספת. הוא נעצר וברשותו נמצאו כלי פריצה." עיקר המאמץ המשטרתי מופנה כנגד המשתמשים בתיעוד מזויף כדי להיכנס לישראל בדרך לא חוקית. זאת בנוסף לסיוע בתחום המעצרים במעבר לגדר ההפרדה וסיכול גניבות כלי רכב והעברתם מישראל לרשות הפלסטינאית.

 

 רס"מ אליאב לוי היה לוחם ביחידה מובחרת: פלוגת הנדסה מוצנחת בחטיבת הצנחנים. בעברו המשטרתי שימש כבלש, חוקר פשעים ורכז מודיעין בתחנת נתניה. הרקע הקרבי והמשטרתי שלו והיותו תושב המקום מהווים כלים יקרי ערך בהצלחתו כשוטר הקהיתי באזור.

 

 גם תחום הקהילה לא נפקד. בשעות הערב הוא מקיים סדרת שיחות, מפגשים וסדנאות עם בני הנוער במיזם שאותו הוא מגדיר: "הנוער ינהג אחרת" בכל תחומי החיים. הוא משוחח איתם על נושאי הליבה: סמים, אלכוהול, נהיגה, אלימות ועבירות מין. אלו שיחות המניבות תוצאות ממשיות של מיעוט עבירות נוער והתגייסות ליחידות מובחרות בצבא. גם את גני הילדים ובתי הספר לא מזניח המש"ק ומקפיד להיות מעורב ולשב שיחות עימם במהלך שנת הלימודים.

 

 רכז הביטחון של הישוב שקד דוד לוי פועלות בשותפות עם המש"ק לסייע למשפחות נזקקות בן במזון והן במתן ציוד במהלך כל השנה.

 

 היטיבה לסכם מיכל הרשקוביץ, עובדת סוציאלית: " אליאב לוי הוא אדם שניתן לסמוך עליו. הוא זמין תמיד. שש לעזור ולסייע. יודע מה שקורה באזור ומעורב בחיי הקהילה שבמקום. כמובן שיש לי את מספר הסלולארי שלו. אנחנו בקשר במהלך כל הזמן וכל היממה." גם עוז דמארי מנהל פארק התעשיות שחק משבח את השוטר הקהילתי: "כל הפעילות הביטחונית מתנקזת אליו ואל הקב"ט. המש"ק נמצא בכל פעילות. החל במחסומי השחר וכלה בפעילות מניעת עבריינות בלילה. בזכותו אנו מרגישים מוגנים ובטוחים יותר."

 

 בסיום הסיור המרתק הגענו לשחר עובדיה פקח שמורות הטבע בחצי משרה המנהל ובעליו של "משק עיזים" יער ריחן הסמוך לישוב חיננית. שוחחנו על הקשר המצוין שלו עם המש"ק, על שיתוף הפעולה המלא. הבנתי מדבריו עד חשובה נוכחות של שוטר כדוגמאת רס"מ לוי באזור למתן מענה מיידי. טעמנו ממטעמי הגבינות המעולות (אשר שולם עליהן, כמובן) שלו והצלחתי באמצעותו להבין את מורכבות האזור שבו יש עדיין את אחד החורשים הטבעיים הגדול בישראל.

 

ד"ר אבי זלבה

ד"ר אבי זלבה, קרימינולוג ויועץ ארגוני http://www.articles.co.il/author/4136" target="_blank">http://www.articles.co.il/images/icons/1blue.gif" />




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב